Lenka Ducháčová

Bachelor's thesis

Fenomén slev na počátku nového milénia

The discount phenomenon at the beginning of the new millennium
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je výzkum chování spotřebitele v závislosti na slevových nabídkách. V teoretické části je definováno nákupní chování a druhy cen, se zaměřením na magické slovo ZDARMA. V další části je poskytnut pohled do zákulisí nízkých cen v obchodních řetězcích a představen vývoj českých obchodních sítí spolu s rostoucí nabídkou slev na českém trhu. Zvláštní kapitola je věnována slevovým …more
Abstract:
This bachelor's thesis aims to research into the consumer behaviour with respect to sales and discounts. The theoretical part provides the definition of consumer behaviour and forms of sales and discounts, focusing on the phrase "for FREE". The next part takes a look "under the bonnet" of low prices in retail chains and introduces Czech retail chains and their recent development along with the continuously …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2011
  • Supervisor: Hana Chylíková
  • Reader: Vladimíra Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26669