Lenka Ducháčová
Bachelor's thesis
Fenomén slev na počátku nového milénia
The discount phenomenon at the beginning of the new millennium
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je výzkum chování spotřebitele v závislosti na slevových nabídkách. V teoretické části je definováno nákupní chování a druhy cen, se zaměřením na magické slovo ZDARMA. V další části je poskytnut pohled do zákulisí nízkých cen v obchodních řetězcích a představen vývoj českých obchodních sítí spolu s rostoucí nabídkou slev na českém trhu. Zvláštní kapitola je věnována slevovým …moreAbstract:
This bachelor's thesis aims to research into the consumer behaviour with respect to sales and discounts. The theoretical part provides the definition of consumer behaviour and forms of sales and discounts, focusing on the phrase "for FREE". The next part takes a look "under the bonnet" of low prices in retail chains and introduces Czech retail chains and their recent development along with the continuously …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26669
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: Hana Chylíková
- Reader: Vladimíra Filipová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26669
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Influence of social groups on consumer buying behaviour in Ghana
Juana Asamoah Buabeng -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Analysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Market
Lucie Růžičková -
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane -
Analysis of Social Media Impact on Consumer Behaviour on Indian Sportswear Market
Sruthish Sivakumar -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
Slevové portály a jejich místo v marketingu poskytovatele slev
Andrea Krobová