Bc. Jan Dráb, DiS.

Master's thesis

Sociálně-etické aspekty sportovní reklamy a sponzoringu

Socially-ethical Aspects of Sports Advertising and Sponsoring
Abstract:
Tématem diplomové práce s názvem Sociálně-etické aspekty sportovní reklamy a sponzoringu bude analýza a současné zhodnocení problematiky alkoholických a tabákových výrobků, reklamy a etiky v oblasti sportu. Autor práce objasní sociálně-etické dopady na sportovce v případě sponzoringu světoznámými značkami. Teoretická část seznamuje čtenáře s obecnými aspekty alkoholových a tabákových výrobků na sportovce …more
Abstract:
The topic of the thesis „Socially – ethical aspects of sports advertising and sponsorship“ will be analysis and the current evaluation of alcohol and tobacco products, advertising and ethics in the field of sport. The author of the thesis will explain the socially – ethical impact on athletes in the case of sponsorship with world – famous brands. The theoretical part introduces the reader to general …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication