Bc. Monika Báčová

Master's thesis

Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací

Happiness for sale - commercialization of happiness and the role of marketing communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou štěstí v souvislosti zesilujícího konzumenství a étosu hédonismu, intenzivně podporovaného nástroji marketingové komunikace. Zaměřuje se na vybrané koncepce pojmu štěstí z pohledu sociologického a psychologického a současně i roli konzumního životního stylu v dosahování štěstí a spokojenosti. Představuje možnosti měření štěstí. Zabývá se stavem a vývojem spotřební …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of happiness in the context of swelling consumerism and hedonic ethos, which are intensely supported by tools of marketing communication. The theoretical part of the project focuses on chosen aspects of the prospect of happiness from the sociological and psychological points of view, and it analyses the role of consumerism in pursuit of happiness. The diploma …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2016
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication