Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací – Bc. Monika Báčová
Bc. Monika Báčová
Master's thesis
Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací
Happiness for sale - commercialization of happiness and the role of marketing communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou štěstí v souvislosti zesilujícího konzumenství a étosu hédonismu, intenzivně podporovaného nástroji marketingové komunikace. Zaměřuje se na vybrané koncepce pojmu štěstí z pohledu sociologického a psychologického a současně i roli konzumního životního stylu v dosahování štěstí a spokojenosti. Představuje možnosti měření štěstí. Zabývá se stavem a vývojem spotřební …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of happiness in the context of swelling consumerism and hedonic ethos, which are intensely supported by tools of marketing communication. The theoretical part of the project focuses on chosen aspects of the prospect of happiness from the sociological and psychological points of view, and it analyses the role of consumerism in pursuit of happiness. The diploma …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zx65p/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication