English versus Mother Tongue in Primary Classes – Mgr. Tereza Létalová
Mgr. Tereza Létalová
Master's thesis
English versus Mother Tongue in Primary Classes
English versus Mother Tongue in Primary Classes
Abstract:
Tématem diplomové práce je vhodnost používání mateřského nebo cílového jazyka při výuce jazyků na prvním stupni ZŠ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii učení cizích jazyků a metody zaměřující se na používání cílového jazyku během učebního procesu, vymezuje pojem děti mladšího školního věku a jejich předpokladů k učení jazyka a shrnuje výzkumy provedené …moreAbstract:
The topic of the thesis is suitability of the usage of the mother tongue or the target language when teaching foreign language in primary classes. The thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part describes the history of teaching languages and the teaching methods that focus on using the target language in the teaching process, it defines the term young learners …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sap6m/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2011
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Výuka cizích jazyků na školách se sportovním zaměřením; využití sportu jako motivátoru k výuce cizích jazyků
Tomáš Dokoupil -
The Usage of Lapbook in Teaching English to Very Young and Young Learners
Monika Vejmělková -
A comparative study on teaching English to very young learners
Magdalena Mašková -
Music education and its influence on young learners of English
Veronika Břoušková -
Teaching pronunciation to young learners
Michaela Homolová -
Teaching English to Young Learners Using Visual Aids
Tereza Kudelová -
Young Learners Developing English Language Skills Using Duolingo
Alžběta Kučerová -
Teaching English to Young Learners through Literature
Michaela Badíková