Jazyková vybavenost učitelů ZŠ a SŠ v Českých Budějovicích – Tereza Ševečková
Tereza Ševečková
Bachelor's thesis
Jazyková vybavenost učitelů ZŠ a SŠ v Českých Budějovicích
Language skills of primary and secondary school teachers in České Budějovice
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo porovnat jazykovou vybavenost učitelů na základ-ních a středních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část sumarizuje historii výuky cizích jazyků a jednotlivé metody, které lze ve výuce cizích jazyků použít. Dále je v teoretické části zahrnuto pregraduální a postgraduální vzdělá-vání učitelů cizích jazyků a rovněž management ve školách, tj. school a classro-om management …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis was to compare the language skills of teachers in primary and secondary schools in České Budějovice. The theoretical part summarizes the history of foreign language teaching and the different methods that can be used in foreign language teaching. Furthermore, the theoretical part covers undergraduate and postgraduate education of foreign language teachers as well as management …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88750
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Jana Polívková
- Reader: Marta Bartošová Vrbová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88750
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Management
Theses on a related topic
-
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Non-traditional Methods of Teaching Upper Secondary Mathematics
Klára SPILKOVÁ -
The development of the standardisation agreement /STANAG/ 6001 utilized for testing the level of knowledge of foreign languages in the armed forces of the NATO countries, specifically the Czech armed forces and the armed forces of the United Kingdom.
Dana KOŠŤÁLOVÁ -
Effects of Language Proficiency on Irony Detection in a Second Language
Tereza OCELKOVÁ -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Využití projektové metody pro výuku reálií v německém jazyce
Marta Baxantová