The role of advertising in the development of communities and society – Ekaterina Guseva
Ekaterina Guseva
Bachelor's thesis
The role of advertising in the development of communities and society
The role of advertising in the development of communities and society
Abstract:
Tento článek představuje filozofickou analýzu reklamy jako mechanismu schopného regulovat chování jednotlivců ve konzumní společnosti. Otázka specifik reklamy ve společnosti je podrobně studována, funkce, které vykonává, jsou odhaleny. Zaměří se na místo reklamy v sociokulturním prostoru, její roli při formování společného životního kontextu, vyprávění, které sleduje jednotlivce po celý život a prolíná …moreAbstract:
This article presents a philosophical analysis of advertising as a mechanism capable of regulating the behavior of individuals in a consumer society. The question of the specifics of advertising in society is studied in detail, the functions performed by it are revealed. It will focus on the place of advertising in the socio-cultural space, its role in the formation of a common life context, a narrative …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/cw27s/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: MSc Mirela Moldoveanu
- Reader: Ph.D. Kristina Lenkova
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Czech-British Parallels in the Use of Humour in Contemporary Advertising
Lucie HORÁKOVÁ -
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová -
Reklama a její vliv na spotřebitele
Aneta ZÁRUBOVÁ -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Typy žen v reklamě a jejich funkce
Martina Štecherová -
Komunikační funkce a výpovědní formy reklamních sdělení
Jozefína EICHLEROVÁ -
Fenomén bezdomovectví prizmatem teorie uznání Axela Honnetha
Nikol KUBÁTOVÁ -
Konspirační teorie ve světě médií
Martin LUKAČKO