Bc. Hana Řádková

Bachelor's thesis

Psychologické faktory ovlivňující úspěšnost inzerce při výběru kandidátů

Psychological factors affecting the effectiveness of recruitment advertisement
Abstract:
Cílem této studie bylo ověřit vztahy mezi vybranými faktory pracovní inzerce a efektivitou této inzerce u osob v produktivním věku (16-65 let), hledajících zaměstnání na vybraných internetových portálech. Konkrétně byl zkoumán vliv umístění brandu (názvu společnosti) v pracovní inzerci a specificky definovaných znalostí, schopností a dovedností (KSAO) na počet obdržených reakcí. U KSAO byl zkoumán …more
Abstract:
The aim of this study was to examine the relationship between selected factors of job advertisement and the effectiveness of this advertisement for people of working age (16-65 years) seeking employment on certain Internet portals. In particular were investigated, the impact of brand placement (company name) in the job advertisements and the impact of specifically defined knowledge, skills and abilities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marcela Leugnerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology

Theses on a related topic