Bc. Sylvie Poukarová

Master's thesis

Marketingová komunikace se zaměřením na generace: na příkladu Moravské galerie

Marketing communication with a focus on generations: on the example of the Moravian Gallery
Abstract:
Diplomová práce analyzuje koncept generačního marketingu na příkladu Moravské galerie v Brně. Teoretická část popisuje marketing v neziskovém sektoru, vybrané generace a jejich spotřební chování. Dále je představena instituce MG a její marketingové oddělení. Praktická část zpracovává několik analýz a generační dotazníkový průzkum. Cílem této diplomové práce je zmapovat procesy marketingového oddělení …more
Abstract:
The thesis examines the concept of generational marketing using the case study of Moravian Gallery in Brno. The theoretical part describes marketing in the non-profit sector, selected generations and their consumer behavior. Furthermore, the institution MG and its marketing department are introduced. The practical part involves several analyses and a generational questionnaire survey. The aim of this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta