Bc. Vendula Janeková

Master's thesis

Prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem

Experiencing Classroom Relationships in Adolescents with Asperger Syndrome
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem. Teoretická část vymezuje poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, sociální vztahy v adolescenci a integraci žáků s Aspergerovým syndromem ve školní třídě. V praktické části je kladeno za cíl prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci interpretativní fenomenologické analýzy zjistit …more
Abstract:
The thesis focuses on the experience of relationships in the classroom collective of adolescents with Asperger's syndrome. The theoretical part defines autism spectrum disorders, Asperger's syndrome, social relationships in adolescence and integration of students with Asperger's syndrome in the school classroom. In the practical part, the aim is to identify and describe, through qualitative research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Iva Staňková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Janeková, Vendula. Prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Social Pedagogy / Sociální pedagogika