Mgr. Jana Koláriková
Master's thesis
Sloupky Josefa Čapka
Josef Čapek's Columns
Abstract:
Práce se zaměřuje na sloupky Josefa Čapka z let 1921 až 1939 obsažené ve výboru Publicistika 1, uspořádaném Jiřím Opelíkem. Na základě sémiotické analýzy byly sloupky z tohoto výboru rozděleny podle témat do námětových skupin. U skupin s dostatečným zastoupením bude v práci analyzován jeden sloupek pro danou skupinu charakteristický. Analýza se bude týkat roviny stylové a žánrové. Následně budou získané …moreAbstract:
The work is focused on Josef Čapek´s columns from 1921 to 1939 contained in the anthology Publicistika 1 edited by Josef Opelík. They were categorized into the groups by their topics on the basis of a semiotic analysis. Then, in the groups with enough represenatives, will be in the work analyzed characteristic one of them from its style and genre part. These conclusions will be then used for comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/luu01/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
- Reader: PhDr. Jiřina Salaquardová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Semiotic analysis of the film Parasite
Anastasiia Mozharova -
A Semiotic Analysis and Illustrative Translations of Cedar Point Amusement Park's Printed Promotional Materials
Miroslav KOKEŠ -
Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza
Lenka Galbavá -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
Sémiotická analýza reklamních plakátů kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat"
Irena Varaďová -
Spoty SPOZ a ČSSD ve volbách do PSP 2013: sémiotická analýza
Lucie Barnetová -
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Šárka Michalíková