Segmentace trhu a analýza chování zákazníka – Ing. Dominika Dvořáková
Ing. Dominika Dvořáková
Bachelor's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The Market Segmentation and Customer Behaviour Analysis
Abstract:
Obsahem této práce je analýza telekomunikační společnosti Telefónica Czech Republic, a. s., se zaměřením na segmentaci a analýzu chování zákazníků. Teoretická část se věnuje objasnění a důležitosti pojmu segmentace trhu v dnešním, rychle rostoucím konkurenčním prostředí a pojmu chování zákazníků, jako jednoho z dalších předpokladů pro správnou a efektivní segmentaci. Praktická část je případovou studií …moreAbstract:
The aim of this study is to analyze the telecommunications company Telefónica Czech Republic, a. s., with the focus on segmentation and analysis of customer behavior. The theoretical part of this study is devoted to clarifying the concept and importance of market segmentation in today´s fast-growing competitive environment, and the concept of customer behavior as one of other prerequisites of the correct …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nknkq/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Iva Petrová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Segmentace trhu a chování cílového zákazníka
Tereza Bartůňková -
Linguistic analysis of a code of conduct
Denisa HORVÁTHOVÁ -
Analýza konkurence na trhu telekomunikací v České republice
Andrea Žižková -
Integrovaná marketingová komunikace ve vybrané firmě v sektoru telekomunikací
Marek Nejman -
Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace ve vybrané firmě v sektoru telekomunikací
Luděk Hrdlička -
Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace ve vybrané firmě v sektoru telekomunikací
Marek Nejman -
Marketingový výzkum v oblasti telekomunikací
Jana Ptáčková -
Budoucnost pevných linek společnosti O2 v České republice
Jan Hejl