El teatro como estrategia didáctica en el aula de ELE: Una propuesta de actividades para los estudiantes de bachillerato – Bc. Petra Horalíková
Bc. Petra Horalíková
Master's thesis
El teatro como estrategia didáctica en el aula de ELE: Una propuesta de actividades para los estudiantes de bachillerato
Theatre as a didactic strategy in lessons of Spanish as a foreign language: A proposal of activities for students who take a school-leaving exam
Abstract:
The objective of this diploma thesis is to expose the use of theatre and dramatic elements in the class of Spanish as a foreign language. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The main concept of the theoretical part is the connection of theatre with foreign language teaching. Terms such as theatre, dramatization, improvisation or role-playing are clarified there. In the practical …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce je představit využití prvků divadla a dramatizace v hodině španělštiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je stěžejní koncept divadla a jeho propojení s cizojazyčnou výukou. Jsou zde objasněny termíny jako divadlo, dramatizace, improvizace či role-playing. V praktické části jsou navrženy konkrétní aktivity, které …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a1b0y/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORALÍKOVÁ, Petra. \textit{El teatro como estrategia didáctica en el aula de ELE: Una propuesta de actividades para los estudiantes de bachillerato}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/6eg26b/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Use of Drama Techniques in Teaching Adult EFL Students
Martina Váchová -
Intercompany Analysis and Comparison in the Airline Industry in Europe According to Financial Reports between the Years 2012 and 2015
Adam Procházka -
El uso del aprendizaje basado en proyectos en clase de español: proyecto Miguel de Unamuno
Roman Mamula -
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny
Veronika Macíková -
Lexikální interference při výuce španělštiny jako cizího jazyka.
Karolína KROČKOVÁ -
Reflexe Spanglish a interference angličtiny při výuce španělštiny jako cizího jazyka
Vendula KLAPOVÁ -
Propuesta de actividades para la preparación de los exámenes estatales de espa\~{n}ol en Reino Unido / Výukové metody španělštiny jako cizího jazyka ve Velké Británii
Sergio SERRANO SERRANO -
Jak využít znalosti angličtiny při výuce španělštiny (Španělština jako 2. cizí jazyk po angličtině)
Michaela Říhová