Bc. Petra Horalíková

Master's thesis

El teatro como estrategia didáctica en el aula de ELE: Una propuesta de actividades para los estudiantes de bachillerato

Theatre as a didactic strategy in lessons of Spanish as a foreign language: A proposal of activities for students who take a school-leaving exam
Abstract:
The objective of this diploma thesis is to expose the use of theatre and dramatic elements in the class of Spanish as a foreign language. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The main concept of the theoretical part is the connection of theatre with foreign language teaching. Terms such as theatre, dramatization, improvisation or role-playing are clarified there. In the practical …more
Abstract:
Cílem této diplomové práce je představit využití prvků divadla a dramatizace v hodině španělštiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je stěžejní koncept divadla a jeho propojení s cizojazyčnou výukou. Jsou zde objasněny termíny jako divadlo, dramatizace, improvizace či role-playing. V praktické části jsou navrženy konkrétní aktivity, které …more
 
 
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 9. 2020
  • Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta