Analýza tvorby a realizace strategie v pivovarském odvětví – Jitka Matúšová
Jitka Matúšová
Master's thesis
Analýza tvorby a realizace strategie v pivovarském odvětví
Analysis of the creation and implementation of strategies in the brewing industry
Anotácia:
V posledních letech se na trhu objevují neustále další minipivovary, které si dříve nebo později budou muset vytvářet své strategie a konkurenční výhody. Podstata těchto konkurenčních výhod je tématem této práce. Cíl spočívá v analyzování strategie šesti vybraných minipivovarů a jejich následném porovnání. Pro tento cíl jsem stanovila dvě výzkumné otázky: „Jaká typologie strategií lze nejlépe uplatnit …viacAbstract:
In recent years other mini-breweries have emerged on the market, which sooner or later will have to develop their strategies and competitive andvantages. The essence of these competitive advantages is the topic of this work. The aim is to analyze the strategies of the six selected mini-breweries and their subsequent comparison. For this purpose, I defined two research questions: "What typology of strategies …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 3. 2017
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75624
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 1. 2019
- Vedúci: Jiří Dvořák
- Oponent: Stanislav Tripes
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75624
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / odbor:
Ekonomika a management / Management
Práce na příbuzné téma
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok