Martina Veselková

Master's thesis

Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries

Etika v reklamě. Srovnání České republiky se zahraničím
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zabývala problematikou chápání etiky v reklamě v různých zemích. Popisuji zde především vliv kultury na etické hodnoty v zemi, které je nutno respektovat při volbě reklamního apelu zvláště v mezinárodní reklamě. K identifikaci etických hodnot ve sledovaných zemích jsem využila místní právní a samoregulační reklamní regulace. Dále popisuji konkrétní reklamní kampaně, které …more
Abstract:
This thesis deals with the ethics approaches in advertising in different countries. First of all I describe the culture influence to the ethical values in the countries which need to be respected in the advertising appeal selection especially in the international advertising. In order to identify the concrete ethical values and attitudes in particular countries, the legal regulations and self-regulatiuons …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2011
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Martin Jurek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23801