Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries – Martina Veselková
Martina Veselková
Master's thesis
Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Etika v reklamě. Srovnání České republiky se zahraničím
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zabývala problematikou chápání etiky v reklamě v různých zemích. Popisuji zde především vliv kultury na etické hodnoty v zemi, které je nutno respektovat při volbě reklamního apelu zvláště v mezinárodní reklamě. K identifikaci etických hodnot ve sledovaných zemích jsem využila místní právní a samoregulační reklamní regulace. Dále popisuji konkrétní reklamní kampaně, které …moreAbstract:
This thesis deals with the ethics approaches in advertising in different countries. First of all I describe the culture influence to the ethical values in the countries which need to be respected in the advertising appeal selection especially in the international advertising. In order to identify the concrete ethical values and attitudes in particular countries, the legal regulations and self-regulatiuons …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 11. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23801
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2011
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Martin Jurek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23801
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Rozdělení české společnosti dle kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho
Ondřej KNĚŽOUR -
Konkurenceschopnost země z hlediska kulturních rozdílů
Jozef Macků -
Cultural differences compared between Germany and the United States on the example of pharmaceutical industries and the Hofstede´s long-terms-short-term orientation dimension
Haci Hasan Polat -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Helena Simonová -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Veronika Pavlová