Ing. Jitka Jelínková

Bachelor's thesis

Dočista do čista. Způsob argumentace a přesvědčování v reklamě na prací prášky a čistící prostředky

The ways of argumentation and persuasion in advertising for washing powders and detergents
Abstract:
Argumentace a přesvědčování v TV reklamě je jedním z nejdůležitějších pilířů tvorby reklamní kampaně. Každá reklama má „svého“ diváka. V dnešní době je na trhu mnoho pracích prášků, které se od sebe odlišují různou kvalitou, cenou a účelovostí, a proto si každý výrobek najde svého odběratele. Úkolem argumentace a přesvědčování v TV reklamě je okruh odběratelů rozšířit a zaujmout co největší spektrum …more
Abstract:
Argumentation and persuasion in TV commercials are one of the most important bases for the creation of an advertising campaign. Each commercial has its viewer. Nowadays, there are a lot of washing powders on the market, which differ in quality, price and purpose; therefore, each product finds a consumer. The point of argumentation and persuasion in TV commercials is to widen the spectrum of customers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: Ing. Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní