Two Senses in a Pun, The Case of Print Advertisements – Bc. Veronika Dvořáková
Bc. Veronika Dvořáková
Master's thesis
Two Senses in a Pun, The Case of Print Advertisements
Two Senses in a Pun, The Case of Print Advertisements
Abstract:
Diplomová práce se zabývá slovní hříčkou v tištěné reklamě, konkrétně pak vztahem mezi dvěma smysly této slovní hříčky. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž první část poskytuje teoretické zázemí pro část druhou – analýzu. Ta sestává ze dvou fází, z nichž první si dává za cíl pojmenovat a definovat vztah mezi dvěma smysly slovní hříčky a druhá fáze vztah mezi těmito smysly analyzuje …moreAbstract:
The diploma thesis Two Senses in a Pun, the Case of Print Advertisements deals with the relationship between the two senses in a pun. It is divided into a theoretical and a practical part. The former provides theoretical background for the latter which is the analysis. The analysis consists of two phases; the first one aims to name and define the relationship between the two senses in a pun and the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dhy7u/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature