Bc. Veronika Šromová

Bachelor's thesis

Možnosti a rizika testování sociálně-emočních kompetencí dětí mladšího školního věku hromadnou formou

Opportunities and threats of group testing of social-emotional competence in early school-age children
Abstract:
Cílem této studie bylo ověřit, do jaké míry je možné srovnávat výsledky získané individuální administrací socioemočních subtestů Inteligenční a vývojové škály pro děti ve věku 5-10 let s hromadnou adaptací týchž subtestů. Na vzorku 72 dětí byla měřena úroveň sociálně-emočních dovedností oběma formami testování. S polovinou vzorku bylo v první fázi realizováno individuální testování a o čtyři týdny …more
Abstract:
The aim of this research to test to what extent it is possible to compare results of individual and adapted group testing of social-emotional competence via socioemocional subtests of Intelligence and developmental scale for children in years 5-10. The level of social-emotional was measured in these two conditions on sample of 72 children. Half of the sample was first tested individually and four weeks …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2017
  • Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. David Macek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií