Bc. Pavel Broum

Master's thesis

Marketing a veřejný prostor

Marketing and Public Space
Abstract:
Diplomová práce „Marketing a veřejný prostor“ zobrazuje současnou situaci vizuálních proměn veřejného prostoru. Definuje veřejný prostor, možnosti jeho marketingového využití, jak formou legální, pomocí outdoor reklamy, tak nelegální, pomocí street artu. Práce popisuje outdoor reklamu a formáty, které využívá, psychologii vnímání reklamy a její regulaci v České republice i ve světě. Dále poukazuje …more
Abstract:
This thesis „Marketing and Public Space“ displays a present situation of the visual changes of a public space. The thesis defines a public space, posibilities of a marketing using of a public space by a legel form through the outdoor advertising, or an ilegel form through a street art. This thesis describes an outdoor advertising, the using formats, psychology of perception of advertising and the regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication