Bc. Jakub Vlček
Master's thesis
Jak se učitelé učí filozofovat s dětmi
How teachers learn to philosophise with children
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním učitelů v metodě Filosofie pro děti v rámci projektu ACP4C – Být občanem, který byl realizován neziskovou organizací Člověk v tísni, o.p.s. Cílem práce je popsat, jak se učitelé učí filozofovat s dětmi a jak hodnotí účast a přínos tohoto vzdělávaní v rámci svého profesního rozvoje. Práce je standardně rozdělena na dvě části – teoretickou …moreAbstract:
This master's thesis deals with in-service education of teachers in the method of Philosophy for children within the project ACP4C – Being a citizen, which was implemented by the non-profit organization People in Need, o.p.s. The aim of the thesis is to describe how teachers learn to philosophise with children, how they evaluate the participation and benefits of this education in their professional …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ymr1f/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Andragogy / Andragogy
Theses on a related topic
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra: Tvorba, implementace a evaluace programu
David Havelka -
Vzdělávací program pro přípravu občanů k sebeochraně a vzájemné pomoci při mimořádných událostech.
Radek Jandl -
Pilotní program Nevidím. Zážitkový program pro žáky II. stupně základních škol.
Hana Chmelková -
Zednářská estetika na liechtensteinské Lednici (animační program exkurze pro střední školy)
Dagmar Vránová