Danna Shu
Bachelor's thesis
Analýza přijímání QR kódu v České republice
Analysis of the QR code acceptance in the Czech Republic
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu situace přijímání QR kódu v České republice. První část práce zahrnuje metodologicko-teoretický podklad v podobě představení základních existujících teoretických modelů. Dále vyhodnocuje proces historického vývoje a rozšíření QR kódu, identifikuje důvody rychlého a úspěšného rozšíření na příkladu Číny, pro znázornění důležitosti a možnostech velkých technických …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on understanding penetration, acceptation, and factors affecting consumer usage of QR code in the Czech Republic. The first part of the thesis includes a methodological and theoretical background in the form of introducing basic theoretical models for later analysis. The second part describes the historical process of development and expansion of QR code. The author also …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71709
Thesis defence
- Date of defence: 10. 1. 2018
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Václav Stříteský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71709
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Determinants of Consumer Adoption of AI Technology in European Banking Services: Understanding the Influence of Security and Privacy
Pavle Stamenic -
Mobilní marketing
Patrik Kopecký -
Mobilní marketing: analýza marketingové komunikace prostřednictvím mobilního operátora T-Mobile v letech 2009-2010
Petra Hojovcová -
Entrepreneurial Marketing in B2C Mobile Application Business: A Netnographic Study Across Four Expert Blogs
Maksim Beliaev -
Mobilní marketing v ČR
Daniel Němec -
Mobilní aplikace na podporu značky T-Mobile
Michal Tichý -
Mobile marketing
Zuzana KLEČKOVÁ -
Obchodní praktiky mobilního operátora a právní ochrana spotřebitele na příkladu O2 se zaměřením na mobilní marketing
Dana Horníková