Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce – Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
Doctoral thesis
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Analysis of differences between online and offline word-of-mouth in the context of intercultural differences - implications for international marketing in e-commerce
Abstract:
Cílem této studie je prozkoumat rozdíly mezi tradičním a elektronickým Word of Mouth komunikace v mezikulturním kontextu Srbska a České republiky. Navíc lze sledovat Hofstedeho model kulturních dimenzí na prozkoumaných rozdílech spolu s in-group (členská skupina) a out-group (nečlenská skupina) Word of Mouth komunikací, se sociálními vazbami, s důvěrou v offline a online prostředí a zapojení různých …moreAbstract:
The purpose of the present study is to explore differences between traditional and electronic Word of Mouth in the cross-cultural context of Serbia and the Czech Republic. Moreover, to observe the implications of Hofstede’s cultural dimensions on explored differences together with in-group and out-group Word of Mouth communication, social ties, trust in an offline and online environment, and various …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 10. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/krdq0/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Assist. Prof. Roberto Bruni, dr hab. Maciej Mitręga, prof. UE
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MLADENOVI$\backslash$'C, Dušan. \textit{Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce} [online]. Brno, 2019 [cit. 2023-06-01]. Available from: https://theses.cz/id/6jg9xo/. Doctoral theses, Dissertations. Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. Thesis supervisor doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationDoctoral programme / field:
Economy and Management (4-years) / Business Economy and Management
Theses on a related topic
-
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
Word-of-mouth zákazníků a jeho dopad na management
Alice Brzoňová -
Súčasné možnosti využitia WM (Word of mouth) ako nástroja pre budovanie značky podniku
Veronika Kundríková -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
Implementation of the Digital Marketing Plan of a travel agency
Lalita Berikbaeva -
Crowdfunding a využití marketingového trendu „Word of Mouth“
Čestmír Riesenfeld -
Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth
Anna Latifová -
Sociální sítě a role "word-of-mouth" marketingu v gastronomii
Iveta Slavíková