Simona FILIPOVÁ

Master's thesis

Skupinová výuka hry na zobcovou flétnu ve škole s rozšířenou výukou hudební výchovy

Group education of playing the fipple flute with extended music education
Abstract:
Diplomová práce pojednává o skupinové výuce hry na zobcovou flétnu na prvním stupni základní školy. Zabývá se historií, představením flétny, metodikou hry na zobcovou flétnu, výběrem nástroje, základními technickými problémy hry ? postoj, držení nástroje, dýchání, artikulace. Práce obsahuje vlastní výukový materiál (cvičení zaměřená na technické problémy, noty vhodné pro skupinovou výuku) a dále jsou …more
Abstract:
The thesis deals with group education of playing the recorder at primary school. The thesis deals with history, introduction of flute, methodology of playing flute, choice of musical instrument, basic technical problems of playing ? posture, holding the music instrument, position, breathing, articulation. The thesis contains own educational material (exrcises are focused on technical issues, scores …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Ivana Ašenbrenerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FILIPOVÁ, Simona. Skupinová výuka hry na zobcovou flétnu ve škole s rozšířenou výukou hudební výchovy. Ústí nad Labem, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Musical appreciation for the Primary Schools, the Secondary Schools and the Art Schools