Drama and dramatization in foreign language teaching – Mgr. Tereza Zahrádková
Mgr. Tereza Zahrádková
Bachelor's thesis
Drama and dramatization in foreign language teaching
Drama and dramatization in foreign language teaching
Abstract:
Tato práce představuje dramatickou výchovu jako užitečný vzdělávací postup, vysvětluje principy a podmínky osvojování si cizího jazyka na pozadí dramatických technik a dokazuje užitečnost využití dramatu ve výuce cizích jazyků. První kapitola popisuje jazyk samotný, postavu studenta a základní charakter výuky cizích jazyků. Druhá kapitola se zabývá dramatem, objasňuje jeho využití v průběhu výuky cizích …moreAbstract:
This thesis introduces Drama Education as a wholesome language teaching approach, elucidates the principles and conditions of foreign language acquisition on the background of drama techniques and demonstrates the beneficial asset of drama utilization when foreign language teaching. Chapter One depicts phenomenon of language itself, a person of a student and essential patterns of foreign language learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q0geo/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Strukturované drama Bran
Barbora Svobodová -
Strukturované drama při výuce vlastivědy
Iva FREIESLEBENOVÁ -
Strukturované drama jako prostředek evangelizace
Marie Teodora NOVÁKOVÁ -
Strukturované drama jako prostředek evangelizace
Marie Teodora PIŠLOVÁ -
Strukturovné drama a jeho využití ve vybraném ústavním zařízení
Sabina KLAJMONOVÁ -
Strukturované drama jako prostředek učení prosociálním dovednostem v mateřské škole
Lenka ŠEBESTÍKOVÁ -
Jak mladí lidé přemýšlí o svobodě? Využití strukturovaného dramatu při výuce moderních dějin.
Markéta Braunová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková