Televize: estetika média a proměny vnímání – Bc. Kateřina Havelková
Bc. Kateřina Havelková
Master's thesis
Televize: estetika média a proměny vnímání
Television aesthetics and metamorphoses of perception
Abstract:
Předkládaná práce pojednává o fenoménu televize a vývoji přístupů z oblasti mediálních studií, z nichž především v posledních pěti dekádách vyplynul pojem television aesthetics, který shrnuje estetické a inovativní prvky televizního vysílání. Otázka televizní estetiky bývá často opomíjena, protože v komparaci s kinematografií nebyl počáteční televizní styl natolik spektakulární. Televize je ovšem médium …moreAbstract:
The thesis deals with the phenomenon of television and the development of approaches in the field of television studies, which has mainly resulted in the field of television aesthetics. In the last five decades it summarizes the aesthetic and innovative elements of television broadcasting. The topic of television aesthetics is being often neglected, because in comparison with cinematography, the initial …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/osh62/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2018
- Supervisor: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ondřej Krajtl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics and Culture Studies
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace veřejnoprávní a soukromoprávní televize
Barbora Růžičková -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší