Bc. Martina Štecherová
Master's thesis
Typy žen v reklamě a jejich funkce
Types of Women in Advertising and Their Functions
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou typů žen v reklamě a jejich funkcí. Konkrétní pozornost je věnována televizním reklamním spotům vysílaným na území České republiky od ledna 2014 do ledna 2015. V první části je téma popsáno z teoretického hlediska, které zahrnuje vysvětlení teorie zaměřené na reklamu a také seznámení se se současnými výzkumy relevantními pro mou práci. Jako hlavní výzkumnou metodu …moreAbstract:
Master´s dissertaion discusses the issue of types of women in advertisement and their functions. Its main focus is set on contemporary television advertisement in Czech Republic from january 2014 to january 2015. In first part of the disseration is theoretical point of view, which contains the explanation of theory of advertisement and also meets researches done in this field and relevant for my dissertation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 11. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/7286/vsh_m_a2/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Polská televizní reklama a její jazyk
Zuzana LOUŽILOVÁ -
Genderové typy a stereotypy v televizní reklamě
Renata Machová -
Genderové typy a stereotypy v reklamě na automobily
Zuzana Králová