Bc. Kristýna Dvořáčková
Master's thesis
Influencer marketing
Influencer marketing
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá dopadem principů přesvědčování využívaných v influencerských sděleních na Instagramu na vnímání značky. V teoretické části jsou shrnuty klíčové poznatky o vnímání značek, influencer marketingu, Cialdiniho principech přesvědčování a reklamních a osobních apelech. V praktické části je provedena obsahová analýza realizovaných hloubkových rozhovorů s uživateli Instagramu …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the impact of principles of persuasion used in influencers' messages on Instagram on brand perception. The theoretical part summarizes the key findings on brand perception, influencer marketing, Cialdini’s principles of persuasion and advertising and personal appeals. The practical part is a content analysis of in-depth interviews with Instagram users aged 15-29, which …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/b2w8p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2022
- Vedúci: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / odbor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social media influencers and their usage in marketing strategy
Md Anwar Hossen -
Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu
Olubukola Dona Sammy -
Social Media Marketing
Marco Antonio Alves Junior -
Consumer Perception of Brand Hollister on the Czech Market
Lenka Kotková -
Consumer perception of Urinal brand in the Czech market
Tereza Šaberl -
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Jan-Michel Gawinski -
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Matthew Allen