Bc. Alena BLAUDEOVÁ

Master's thesis

Genderové stereotypy v reklamě

Gender stereotypes in advertising
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o současné situaci v reklamách a během televizního vysílání v oblasti genderu. Toto téma se týká každého z nás, jelikož jsme stále vystavování genderových předsudkům a zobrazování genderových stereotypů nejen v médiích. V první kapitole je seznámení se základními pojmy genderu, jako je pojem gender sám, dále genderové stereotypy, genderové role a další. Dále jsou zde …more
Abstract:
This thesis discusses the current situation in commercials and in television broadcasting in the area of gender. This topic applies to each of us , as we are constantly exposed to gender bias and gender stereotypes not only in the media. The first chapter is an introduction to the basic concepts of gender, such as the notion of gender itself , as well as gender stereotypes , gender roles , and more …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2014
Accessible from:: 11. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BLAUDEOVÁ, Alena. Genderové stereotypy v reklamě. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 11. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta