Bc. Vojtěch Struhár
Bachelor's thesis
Wave Function Collapse Asset Generation
Wave Function Collapse Asset Generation
Abstract:
V této práci navrhnu a vyvinu dostupný způsob generování 3D struktur složených z menších dílků v podobě pluginu do herního enginu Unity. Plugin generuje herní prvky pomocí obměny algoritmu Wave Function Collapse, která je adaptovaná pro 3D. Plugin také obsahuje uživatelsky přívětivé rozhraní pro veškeré nastavení procesu generování. Výsledný nástroj umožňuje vytváření herních objektů skládáním dílků …moreAbstract:
In this thesis, I create an accessible way of generating 3D structures composed of smaller mesh tiles via a plugin for the Unity game engine. The plugin features an adaptation of the Wave Function Collapse algorithm for 3D asset generation. It also includes a user-friendly editor for configuring the generation process. This enables the creation of assets by procedurally assembling mesh tilesets.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ogid5/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Pagáč
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Informatics
Theses on a related topic
-
Procedurální generování voxelových struktůr
Jan Szlauer -
Procedurální generování voxelových struktůr
Jan Szlauer -
Blender plugin for procedural generation of roads and road systems
Zdeněk Doležal