Iveta GUSTOVÁ

Bachelor's thesis

The ways of expressing epistemic (extrinsic) modality in spoken English

The ways of expressing epistemic (extrinsic) modality in spoken English
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá způsoby vyjádření jistotní modality v anglickém mluveném projevu. Na základě znalostí získaných z odborné literatury nabízí různé pohledy na modalitu obecně a následně se zaměřuje pouze na modalitu jistotní. Nedílnou součástí práce je analýza 181 příkladů z filmu Pýcha a předsudek (2005). Výsledky ukazují frekvenci užití jistotní modality v mluveném projevu a nejčastější …more
Abstract:
The undergraduate thesis deals with the ways of expressing epistemic (extrinsic) modality in spoken English. In the light of knowledge gained from individual reference books it offers different views on modality in general and subsequently focuses only on epistemic modality. The second part of the thesis analyses 181 excerpts taken from the film Pride & Prejudice. The results show the frequency of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2011
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Jarmila Petrlíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GUSTOVÁ, Iveta. The ways of expressing epistemic (extrinsic) modality in spoken English. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 30. 06. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na
http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English Language in Education