Sociální reklama - úvod do problematiky jednoho z komunikačních nástrojů informování o celospolečenských problémech – Mgr. Lucie Pastvová
Mgr. Lucie Pastvová
Master's thesis
Sociální reklama - úvod do problematiky jednoho z komunikačních nástrojů informování o celospolečenských problémech
Social Advertising - Introduction to one of the Communication Tools Used to Inform on Social Issues
Abstract:
Diplomová práce Sociální reklama - úvod do problematiky jednoho z komunikačních nástrojů informování o celospolečenských problémech pojednává o jednom z nejviditelnějších a nejdůležitějších nástrojů marketingového komunikačního mixu. Pohlíží na sociální reklamu jako na celek, kterému se snaží vytvořit teoretický rámec. Důraz je kladen na společenský rozměr a význam sociální reklamy v mezilidské komunikaci …moreAbstract:
Diploma thesis Social Advertising - Introduction to one of the Communication Tools Used to Inform on Social Issues deals with one of the most conspicuous and the most important instrument of marketing communication mix. The thesis focuses on social advertising as a whole and tries to build up its theoretic framework. The main stress is put on social dimension and on the sense of social advertising …moreKeywords
Sociální reklama reklama sociální marketing marketing nezisková organizace historie typologie tvorba funkce kampaň soutěže komunikace média informace emoce účinnost proces přesvědčování vliv celebrity psychologie právo etika social advertising advertising social marketing non-profit organization history typology creation function campaign competitions communication information emotion effect process of persuasion influence psychology law ethics.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ve5vt/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2008
- Supervisor: PhDr. Mgr. Romana Ferbarová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PASTVOVÁ, Lucie. \textit{Sociální reklama - úvod do problematiky jednoho z komunikačních nástrojů informování o celospolečenských problémech}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2008. Available from: https://theses.cz/id/6so2ib/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
The use and impact of advertising in social campaigns
Sanaa Nabil Ali -
Consumer Attitudes Towards Social Media Advertising
Ornella Kim Buxbaum -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Iveta Danišová -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl