Markéta Koderová

Master's thesis

Vliv čínské kultury na marketingové strategie vybraných firem v Číně

The impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem čínské kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu. Dle statistik se velké množství subjektů, přicházejících na čínský trh, na tomto trhu setkává s neúspěchem a je nucena trh po nějaké době opustit. Vzhledem k velké kulturní odlišnosti čínské kultury v porovnání s kulturou západní se nabízí otázka, zda je tento neúspěch spojen právě s nepochopením čínské kultury …more
Abstract:
This master thesis focuses on the impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China. According to statistics, a large number of subjects coming to China and aiming to conduct business here faces failure and is forced to leave this market subsequently. Considering significant differences between the western and the Chinese culture, we have to think of the question if this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2014
  • Supervisor: Zuzana Stuchlíková
  • Reader: Václav Kašpar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40803