Vliv čínské kultury na marketingové strategie vybraných firem v Číně – Markéta Koderová
Markéta Koderová
Master's thesis
Vliv čínské kultury na marketingové strategie vybraných firem v Číně
The impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem čínské kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu. Dle statistik se velké množství subjektů, přicházejících na čínský trh, na tomto trhu setkává s neúspěchem a je nucena trh po nějaké době opustit. Vzhledem k velké kulturní odlišnosti čínské kultury v porovnání s kulturou západní se nabízí otázka, zda je tento neúspěch spojen právě s nepochopením čínské kultury …moreAbstract:
This master thesis focuses on the impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China. According to statistics, a large number of subjects coming to China and aiming to conduct business here faces failure and is forced to leave this market subsequently. Considering significant differences between the western and the Chinese culture, we have to think of the question if this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40803
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: Zuzana Stuchlíková
- Reader: Václav Kašpar
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40803
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova -
Marketing in various cultural and social settings
Minh Chau Nguyen -
History and Analysis of Chinese Restaurants in a Selected Region
Bianca Nicole Necpal