Spotřebitelské chování a životní styl tzv. třetí generace (lidí starších 50 let) – Bc. Veronika Zocherová
Bc. Veronika Zocherová
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování a životní styl tzv. třetí generace (lidí starších 50 let)
The Consumer Habits and Life Style of the people older than 50 years
Abstract:
Spotřebitelem je každý z nás. Typy spotřebitelů rozdělujeme na šest typů. Ochrana spotřebitele je jednou z podmínek dobře fungujícího tržního hospodářství. Máme jednotlivé tři činitele, abychom mohli zvýšit výsledky podniku. Důležitý v našem životě je náš životní styl. Každý z nás je ovlivňován sociálními a individuálními faktory. Životní styl představuje jednu z významných položek ve vzorci spotřebního …moreAbstract:
Anybody of us can be a consumer. The consumers can be divided into 6 different types. Protection of consumers is one of the conditions of the well functioning market economy. We have three different factors to improve the company´s results. Life style is important in our life. Anybody of us is influenced by social and individual factors. Life style represents one of important elements of the consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/n5qfm/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2009
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZOCHEROVÁ, Veronika. \textit{Spotřebitelské chování a životní styl tzv. třetí generace (lidí starších 50 let)}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/6w6fzl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Well-being a individuální pojetí sociální změny občansky angažovaných mladých lidí
Simona Hendrychová -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
Factors influencing behaviour of young consumers in the wine market
Jakub Vičík -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
Factors influencing behaviour of young consumers in the wine market
Jakub Vičík -
Consumers´ Typology on the Czech Market of Food Products Assigned by Quality Labels
Tomáš Sadílek -
Trh nemovitostí v ČR a chování spotřebitelů
Nela Havlíčková -
The Influence of Innovations in Brewing on Beer Consumers' Preferences
Anastasia Boldyreva