BcA. Tereza Javnická

Master's thesis

The CLIL method at Czech secondary schools: Study case

The CLIL method at Czech secondary schools: Study case
Abstract:
Tato práce se zabývá implementací metody CLIL, jakožto moderního přístupu ve výuce, na třech středních školách v České republice. Hlavním cílem této práce je popsat podobnosti a rozdíly v praktickém využití CLILu na středních školách, vyzdvihnout hlavní výzvy s kterými se účastníci CLILu potýkají a potvrdit či vyvrátit jak hypotézu zda CLIL napomáhá rozvoji anglického jazyka, tak co zapříčinilo nepříliš …more
Abstract:
This thesis deals with implementation of CLIL (Content and Language Integrated Learning) as a modern teaching approach at three secondary schools in the Czech Republic. The main objective of this thesis is to describe similarities and differences in CLIL practise, depict the challenges CLIL participants at secondary schools deal with and prove or disprove a hypothesis whether CLIL approach helps students …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2018
  • Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta