Marie Benešová
Diplomová práce
Carmen tradiční a současná
Traditional and present Carmen
Anotace:
Diplomová práce sleduje z hlediska Jungovy archetypální psychologie postavu Carmen v tradiční opeře Carmen Georgese Bizeta a porovnává ji s obrazem postavy Carmen ve třech soudobých inscenacích: Carmen nejen podle Bizeta (Studio Ypsilon), Carmen aneb Lásky hra osudná (Loutkové divadlo Radost), La tragédie de Carmen (Národní divadlo moravskoslezské)Abstract:
Diploma thesis pursues, in terms of Jung's archetypal psychology, the character of Carmen in traditional Georges Bizet's opera Carmen, and compares it with the image of Carmen in the three figures of contemporary productions: Carmen nejen podle Bizeta (Studio Ypsilon), Carmen aneb Lásky hra osudná (Loutkové divadlo Radost), La tragédie de Carmen (Národní divadlo moravskoslezské)
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Tatjana Lazorčáková
- Oponent: Helena Spurná
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 5. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny divadla, filmu a masmédií / Teorie a dějiny dramatických umění
Práce na příbuzné téma
-
Upevňování pozice značky Národní divadlo moravskoslezské vůči mladému divákovi
Petra Pifková -
Národní divadlo Moravskoslezské - Rudolf Friml: Rose Marie
Linda Keprtová -
Národní divadlo moravskoslezské po přelomu tisíciletí
Tereza Vojtasíková -
Výtvarná tvorba Jaroslava Milfajta pro Loutkové divadlo Radost Art
Zuzana Měřínská -
Divadlo Radost pro Mateřské školy
Martina Oborná -
Režijní práce Vlastimila Pešky v Loutkovém divadle Radost (2000 - 2006)
Hana Zobačová -
Režie Zoji Mikotové v Loutkovém divadle Radost
Zuzana Měřínská
Název
Vložil
Vloženo
Práva