Michaela Setinská

Bachelor's thesis

Vliv interpersonálních spotřebních motivací na výši útraty za spotřební elektroniku

The influence of interpersonal consumer motivations on the amount of money spent for consumer electronics
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá vliv spotřebních motivací na pořizování spotřební elektroniky. Cílem práce je ověřit, zda jsou spotřebitelé při pořizování mobilních telefonů a obdobné spotřební elektroniky motivováni Veblenovým efektem. Práce se tedy snaží dokázat, že sociální prostředí má signifikantní vliv na spotřební chování agentů, a to i v oblasti spotřební elektroniky. Teoretická část přibližuje efekty …more
Abstract:
The bachelor thesis studies the influence of the consumption motivations on purchase of consumer electronics. The aim of thesis is to verify whether are consumers during purchasing mobile phones and congenerous consumer electronics motivated by Veblen effect. The thesis tries to prove that the social environment has significant impact on consumer behavior of agents also in the field of consumer electronics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 2. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: Lucie Kureková
  • Reader: Martin Slaný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83976