Alžběta Smetanová

Bachelor's thesis

Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice

Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics
Abstract:
Bakalářská práce Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice se zabývá aktuálním tématem neuromarketingu a jeho etických aspektů. Nejprve vymezuje neurovědu jako disciplínu, na jejímž základě se neuromarketing konstituuje, a poté definuje pojem neuromarketingu včetně jeho stručné historie. Následně práce obsáhle pojednává o praxi využití poznatků neurovědy pro komerční účely, počínaje základními …more
Abstract:
The bachelor thesis Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics focuses on a current topic of neuromarketing and its ethical aspects. Firstly, it describes neuroscience as a discipline which lays the foundation for neuromarketing. Consequently, it defines the term neuromarketing and briefly summarizes its history. The thesis continues with a thorough examination of practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 2. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2016
  • Supervisor: Tomáš Sigmund
  • Reader: Miroslav Vacura

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50533

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi