Diverzita žáků v málotřídní škole z pohledu učitele – Mgr. Zuzana Vařejková
Mgr. Zuzana Vařejková
Master's thesis
Diverzita žáků v málotřídní škole z pohledu učitele
Diversity of Students in a Teachers Point of View in One-Room School
Abstract:
Tématem magisterské diplomové práce je diverzita žáků v málotřídní škole z pohledu učitele. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a empirické. Teoretická část představuje tři základní okruhy témat – diverzitu ve škole, inkluzivní vzdělávání a učitele v inkluzivní škole. Empirická část se skládá z metodologického postupu a výsledků výzkumného šetření. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem …moreAbstract:
The theme of this thesis is diversity of students in a teachers point of view in one-room school. The paper is divided into two parts: theoretical and empirical. There are three important topics presented in the theory – diversity in schools, inclusive education and teachers in inclusive school. The empirical part of the thesis consists of a methodological process and a presentation of the research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/is2t1/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
Každodennost vědění imigrantů: Spirituální a kulturní diverzita v edukaci
Markéta Sedláková -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Učitel výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia jako třídní učitel
Lucie LOSOVÁ -
Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo
Ivo Rozmahel -
Učitel i influencer? Jak učitelé prezentují svou profesi a vlastní identitu na sociální síti TikTok
Klára Tomková -
Segmentace cílové skupiny učitel/ka mateřské školy a učitel/ka základní školy jako východisko pro obsahový marketing
Kateřina HRBKOVÁ -
Učitel divadla v základním uměleckém vzdělávání
Jonáš Konývka