Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková, Ph.D.

Disertační práce

Každodennost vědění imigrantů: Spirituální a kulturní diverzita v edukaci

Everyday Knowledge of Immigrants: Spiritual and Cultural Diversity in Education
Anotace:
Disertační práce pojednává o diskurzivních konstrukcích náboženské/kulturní identity žáků a studentů cizinců (muslimů). V práci analyzujeme každodennost vědění vybraných imigrantů a to, jakým způsobem je diverzita ve vzdělávání vnímána a zakoušena aktéry školy. Teoretická část se zaměřuje na fenomén migrace nacionální a sociálně konstruktivistickou optikou. Klíčovým pedagogickým konceptem je interkulturně …více
Abstract:
This thesis focuses on the discursive constructions of the religious and cultural identity of Muslim pupils and analyses how diversity in education is perceived and experienced by a school's social actors and the everyday knowledge of Muslim parents. The theoretical part focuses on the phenomenon of migration through national and social constructivist optics. The key pedagogical concept is interculturally …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 8. 2020

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 22. 10. 2020
  • Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
  • Oponent: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta