Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví – Petra Hanušová
Petra Hanušová
Master's thesis
Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví
Brand Strategy in the Art and Cultural Heritage markets
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na aspekty tvorby značky na trzích umění a kulturního dědictví. Analyzuje chápání kulturních produktů, značky a procesů jejího budování v kontextu marketingu institucí spravujících kulturní statky. Zabývá se fenomény a okolnostmi vzniku značek základních uměleckých produktů a jejich vztahu k procesům brandingu kulturních institucí. Na základě rozboru praktických příkladů …moreAbstract:
The master's thesis is focused on aspects of brand building in the art and cultural heritage markets. It analyzes the understanding of cultural products, a brand and a process of building a brand in relation to institutions managing a cultural property. The thesis examines the phenomena and circumstances related to basic artistic products brand creation and their relation to cultural institutions' …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23386
Thesis defence
- Date of defence: 9. 2. 2011
- Supervisor: Jitka Černá
- Reader: Radka Johnová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23386
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Kulturní památky Slovenska na Seznamu světového dědictví UNESCO. Volnočasový produkt se zaměřením na kulturní turismus.
Aneta Tranová -
Protection of Cultural Heritage in International Criminal Law
Ivan RYŠKA -
Marketing atraktivity kulturního dědictví
Adéla Gerišerová -
Branding těles klasické hudby v České republice
Michaela Gereová -
Muzeum branding: Analýza muzeum brandingu Galerie hlavního města Prahy
Lenka Szeteiová -
Židovské muzeum v Praze - role brandingu v muzejní praxi
Barbora Hlubková -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich