Petra Hanušová

Master's thesis

Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví

Brand Strategy in the Art and Cultural Heritage markets
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na aspekty tvorby značky na trzích umění a kulturního dědictví. Analyzuje chápání kulturních produktů, značky a procesů jejího budování v kontextu marketingu institucí spravujících kulturní statky. Zabývá se fenomény a okolnostmi vzniku značek základních uměleckých produktů a jejich vztahu k procesům brandingu kulturních institucí. Na základě rozboru praktických příkladů …more
Abstract:
The master's thesis is focused on aspects of brand building in the art and cultural heritage markets. It analyzes the understanding of cultural products, a brand and a process of building a brand in relation to institutions managing a cultural property. The thesis examines the phenomena and circumstances related to basic artistic products brand creation and their relation to cultural institutions' …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2011
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Radka Johnová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23386