Rozdílná úloha korepetitora a hráče bassa continua – Alina Říhová
Alina Říhová
Bakalářská práce
Rozdílná úloha korepetitora a hráče bassa continua
THE DIFFERENT ROLE OF THE ACCOMPANIST AND THE BASSO CONTINUO PLAYER
Anotace:
AbstraktVe své bakalářské práci se zabývám otázkou vývoje role hráče na klávesové nástroje z hlediska doprovodní funkce. Cílem mé bakalářské práce je aplikace historicky poučené interpretace skladeb 17. a 18. století při doprovodu na klavír. Při rozboru tématu jsem se opírala o prameny techniky hry na historické klávesové nástroje, zásadní pravidla interpretace a realizaci bassa continua barokních …víceAbstract:
AbstractIn my bachelor's thesis I address the question of the development of the role of the keyboard player in terms of the accompaniment function. The aim of my bachelor thesis is to apply historically informed interpretation of 17th and 18th century compositions to piano accompaniment. In analyzing this topic, I have relied on sources on the technique of playing historical keyboard instruments, …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18231
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2023
- Vedoucí: Petra BLAŽKOVÁ ŽĎÁRSKÁ
- Oponent: Giedre MRÁZKOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 6. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Cembalo
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická