Bc. Iryna Staieva
Bachelor's thesis
Franchising jako strategie vstupu na trh
Franchising as a market entry strategy
Abstract:
V teoretické části své práce vysvětlím různé formy a strategii vstupu na nové trhy, vyhodnotím franchising a jeho charakteristiky. Ve stejné části provedu rozbor právních aspektů a specifik franchisingu na území České republiky. V praktické části své práce provedu analýzu franchisingu jako strategii vstupu na nový trh na příkladu trhu horkých nápojů České republiky, rozberu franchisingové koncepty …moreAbstract:
In theoretical part of my dissertation, I will describe different forms and market entry strategies, evaluate franchising and his characters. In the same part I will analyze the legal aspects and the specifics of franchising in the territory of the Czech Republic. In the practical part of my dissertation I will analyze franchising as a market entry strategy for example hot drinks' market in the Czech …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/14604/vsh_b_a3/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
- Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Mezinárodní franchising - vstup německého podnikatelského subjektu na český trh
Zuzana Némethová -
Právo a franchising
Kateřina Fárová -
Franchising a jeho využitie v konkrétnej firme
Barbora Soveľová -
Franchising a jeho využitie v konkrétnej firme
Robert Tóth -
Franchising – komparace koncepcí
Jan Sovadina -
Franchising - možná forma spolupráce
Kryštof Havlín