Petr SPODNIAK

Bachelor's thesis

Anglický jazyk prodeje a přesvědčující formulace v reklamě na internetu a v tisku. Nejpřesvědčivější anglická slova marketingu. Východisko: Lidé kupují na základě emocí.

English Language of Sales and Persuasive Messages in the Internet and Press Advertising. The Most Persuasive Words of English Marketing. Assumption: People Buy on Emotions.
Abstract:
The current study deals with the hidden meanings in advertising and is aimed at its decoding in visual and verbal level. The work is based upon theory of meaning perceived mainly from the semiotic perspective. Other theories such as pragmatics, paralanguage and semantics are considered. In the current study sign is considered as a base unit of language and its meaning comprises of connotation, denotation …more
Abstract:
Tato studie se zabývá skrytými významy v reklamě a je zaměřena na jejich rozluštění ve verbální a vizuální rovině. Práce je založena na teorii o významu a zabývá se jím především z pohledu sémiotiky. V úvahu jsou brány také teorie pragmatiky, parajazyka a sémantiky. V této práci je znak považován za základní jednotku jazyka a jeho význam se skládá z konotací, denotací, signifikací a jiných přístupů …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008
Accessible from:: 30. 5. 2008
Identifier: 8505

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SPODNIAK, Petr. Anglický jazyk prodeje a přesvědčující formulace v reklamě na internetu a v tisku. Nejpřesvědčivější anglická slova marketingu. Východisko: Lidé kupují na základě emocí. . Zlín, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 05. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 5. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.