Bc. Ivana Třísková

Master's thesis

Psychologické aspekty rozhodování spotřebitele při nákupu renomovaných a běžných značek

Psychological aspects of decision making in case of renowned vs. common brand product purchasing
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zachytit a popsat klíčové vlivy působící na chování spotřebitele při nákupu renomované nebo naopak běžné značky produktu. Teoretická část obsahuje představení nejrůznějších vlivů působících na nákupní proces, ať jsou to vlivy značky, komunikačního mixu nebo osobnosti. V rámci teoretické pasáže jsou rovněž představeny základy oblasti neuromarketingu. Část aplikační …more
Abstract:
The main objective of this diploma thesis is to capture and describe the key influences on consumer behaviour when purchasing a product that is a renowned brand or a non-branded product. The theoretical part of the thesis includes an introduction to the various factors that influence the purchasing process, whether it is brand influences, the communication mix or personality. The theoretical passages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Marie Koubová
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní