Bc. Petra Machovská

Master's thesis

Význam privátní značky pro společnost Dr.Max

Importance of Privat Label for The Company Dr.Max
Abstract:
Práce pojednává o privátních značkách lékárenského řetězce Dr.Max. V teoretické části je řešeno strategické řízení podniku, marketingový mix 4C, role značky ve farmacii a positioning produktu. V závěru jsou uvedeny nejnovější poznatky z oblasti spotřebitelského chování. Praktická část pokračuje v návaznosti na část teoretickou. Po představení společnosti Dr.Max je provedena SWOT analýza této společnosti …more
Abstract:
This master’s thesis deals with private labels of pharmacy chain Dr.Max, namely with product Ibuprofen Dr.Max. Theoretical part deals with strategic management, marketing mix 4C, the brand’s role in pharmaceutical industry and positioning of the product. Conclusion provides the latest findings in the field of consumer behavior. The theoretical part is followed by practical part. After introduction …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní