Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry – Ezra Anthony Howard, B.A., M.Ed.
Ezra Anthony Howard, B.A., M.Ed.
Doctoral thesis
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Anotácia:
Současný výzkum vývoje učitelů profesionální učení a profesionální identita je žalostně pro velkou část učitelů angličtiny nedostatečně rozvinutý jako cizí jazyk. Kam se zaměřuje předchozí výzkum s tradičně vyškolenými učiteli, tento projekt spolupracuje učitelé vyškolení, certifikovaní a pracující v paralelním systému soukromého, decentralizovaného a převážně neregulovaného jazyka školy v průmyslu …viacAbstract:
The contemporary research on the development of teachers’ professional learning and professional identity is woefully underdeveloped for a large section of those in Teaching English as a Foreign Language. Where previous research focuses on traditionally trained teachers, this project works with teachers trained, certified, and working in a parallel system of private, decentralized and largely unregulated …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o6eyf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 6. 2021
- Vedúci: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., prof. Ana Sofia Pinho
- Oponent: Ph.D. Luís Alexandre da Fonseca Tinoca, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HOWARD, Ezra Anthony. \textit{Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry}. Online. Dizertačná práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/74a20k/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
Education (4-years) / Education (Eng.)
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová