Rrole grafického designu v propagandě – Kristina Jelínková
Kristina Jelínková
Diplomová práce
Rrole grafického designu v propagandě
Role of graphic design in propaganda
Anotace:
Cílem této práce je analýza role grafického designu v propagandě. První část práce představuje teoretický rámec obou hlavních témat, tj. propagandy a grafického designu. Zároveň je zde uveden vztah mezi propagandou a uměním se zaměřením na propagandistický plakát. Druhá část se zabývá sovětskými a americkými propagandistickými plakáty v období studené války. Pozornost je soustřeďována především na …víceAbstract:
The aim of this thesis is to analyze the role of graphic design in propaganda. The first part presents the theoretical framework of the two main themes, ie. propaganda and graphic design. Within this part we are given a relationship between propaganda and art focusing on a propaganda poster. The second part deals with Soviet and American propaganda posters during the Cold War period. The attention …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 9. 2017
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73374
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2018
- Vedoucí: Stanislav Horný
- Oponent: Kristýna Horná
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73374
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Politologie / Politologie
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Redesign vizuální komunikace Univerzitní knihovny Slezské univerzity v Opavě
Jan Woitek -
Vizuální komunikace kulturní instituce
Veronika Marešová -
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Šárka Michalíková -
1. Teoretická část:\nl{}Analýza vizuální komunikace volební kampaně 2013 - předčasné volby do Poslanecké sněmovny ČR\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů: Czechoslovak\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Kognitivní terapie
Kim Adamjáková -
Augmented Reality Gallery of the Studio of Graphic Design and Multimedia
Zuzana Kollárová -
Traditional Chinese and Japanese Arts in the Graphic Design Collection of the Museum of Applied Arts in Brno
Ru-Juan Wang -
Design instruovaný surrealismem. K problému vztahu surrealismu a grafického designu
Tereza Vaidová