Análisis lexicológico del narcolenguaje en la serie Escobar, el patron del mal – Bc. Lenka Mikuličková
Bc. Lenka Mikuličková
Master's thesis
Análisis lexicológico del narcolenguaje en la serie Escobar, el patron del mal
Lexicologic analysis of drug slang in the series Escobar, el patrón del mal
Abstract:
This diploma thesis deals with the structure of drug slang used in the television series ”Escobar, el Patrón del Mal.“ In the first part, there are described diverse types of word formation in Spanish as well as classification of Spanish vocabulary with attention to drug argot. The second part of the thesis deals with the analysis of dialogues from the mentioned series with the aim of concluding general …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá strukturou drogového sociolektu použitého v televizním seriálu „Escobar, el patrón del mal.“ V první části práce jsou popsány jednotlivé druhy slovotvorby ve španělštině a klasifikace španělského lexika s ohledem na drogový slang. Druhá část práce je věnována analýze dialogů pocházejících ze zmíněného seriálu s cílem vyvodit obecné závěry týkající se slovní zásoby kolumbijského …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dqxt0/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Nářeční slovní zásoba v Jemnici
Marie LEITKEPOVÁ -
Rozvoj slovní zásoby u žáků 2. stupně ZŠ
Ondřej PETERKA -
Galicizmy v současné české slovní zásobě
Tereza NETÍKOVÁ -
Musikterminologie aus etymologischer und lexikalischer Sicht anhand von Textbeispielen aus der Neuen Zeitschrift für Musik (NZfM)
Pavel Peřina