Analýza marketingové strategie The Sims a paratextů hry – Bc. Lucie Holanová
Bc. Lucie Holanová
Bachelor's thesis
Analýza marketingové strategie The Sims a paratextů hry
Analysis of The Sims marketing strategy and paratexts
Abstract:
Záměrem této bakalářské práce je provést analýzu hry The Sims 1 a vydaných datadisků určených k jejímu rozšíření. Prvním krokem analýzy je zhodnocení marketingových strategií použitých při propagaci této hry. Následně se práce zaměřuje na analýzu paratextů a jejich dopadů na marketingovou strategii a prodejnost hry. Úvodní kapitoly práce se věnují detailnímu popisu samotné hry a jejímu zařazení do …moreAbstract:
The intention of this bachelor thesis is to analyse of The Sims 1 and the released expansion packs. The first step of the analysis is to evaluate the marketing strategies used in the promotion of the game. Subsequently, the thesis focuses on the analysis of the paratexts and their impact on the marketing strategy and marketability of the game. The opening chapters of the thesis are devoted to a detailed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t8okc/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.